SAMENWERKING

Hoe liep de samenwerking met bedrijven en andere organisaties? Wat leerde je van de andere projecten en/of de begeleiding ervan?

Wouter Steegmans: Omwille van corona hebben we minder (fysieke) verbinding kunnen leggen met de andere transitieprojecten. We hebben veel geleerd van de online transitiedagen, die door Tweeperenboom en Drift vakkundig zijn begeleid. Enkele externe sprekers inspireerden ons met lezingen over thema’s zoals ruimte, inclusie, governance, waarna we dit konden toepassen op ons eigen project. Voor iedereen gaven die online momenten ook rust omwille van een herkenbaar hobbelig parcours. Sommige projecten zijn van een blanco blad kunnen vertrekken (konden hun eigen ‘spelregels’ bepalen), zoals bijvoorbeeld De MET en LAB, terwijl wij experimenteerden binnen een bestaand systeem met vaststaande regels (instituut).

Marjoleine Drieskens: We hebben bij SyntraPXL ook veel geleerd van al onze collega’s in diverse domeinen. De creatieve kronkels bij de learning experts en marketing, het ondernemerschap bij de business developers, de schrijfvaardigheid van het projectbureau, structuur bij boekhouding, digitale skills bij IT, hulpvaardigheid bij het klantencentrum en HR, gedrevenheid bij alle campusmedewerkers en docenten, … toonden ons het menselijk potentieel en de bak vol talent waar SyntraPXL uit kan putten.

Foto bovenaan de pagina: hello i m nik op Unsplash

De steun van de Europese Commissie voor de productie van deze website houdt geen goedkeuring van de inhoud in. De inhoud geeft de standpunten van de auteurs weer en de Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik dat eventueel wordt gemaakt van de daarin opgenomen informatie.

logo onderwijs en vorming
logo ESF