De wereld verandert. Daarom zullen we anders moeten gaan leven, leren en werken. Grote veranderingen gebeuren met duizenden kleine stapjes langs duizenden paden. Welke stapstenen leiden naar de toekomst? Een draaiboek bestaat niet en ook geen stappenplan. In 2018 vroegen toenmalig Vlaams minister van Werk Philippe Muyters en Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits aan een groep van 16 wegbereiders in de wereld van werk en onderwijs om een inspirerende visie uit te werken voor het leven, leren en werken van (over)morgen. In dit filmpje zie en hoor je hun visie op dit nieuwe verhaal.
Over de auteur
nat coord
Als coördinator voor de Europese agenda volwasseneneducatie in Vlaanderen nodig ik iedereen uit om voorbeelden te delen die een omslag kunnen maken in de manier waarop we leven, leren en werken, nu en in de toekomst.
gerelateerde berichten
DEEL EN INSPIREER
Nieuwste verhalen
- EU-akkoord over regelgeving voor AI 09/12/2023
- Leren in detentie binnenkort in de metaverse? 01/11/2023
- Europees Leermodel maakt vrij verkeer van leren en werken eenvoudiger 12/09/2023
- Beleef eens een ander talent met Switching Talent 01/09/2023
- Kunst en creativiteit als hefboom voor leren over culturen heen 22/08/2023
Zoek op kernwoord
agile
Ans De Vos
bijscholen
Commonwealth of Learning
Covid19
detentie
diversiteit
duurzame loopbaan
europass
europees leermodel
herscholen
HETGEVOLG
hoogopgeleide nieuwkomers
inclusie
informeel leren
ING
intergenerationeel leren
kunst als hefboom
leerecosysteem
leeromgeving
leren van de toekomst
LLL Roadmap
lxp
microsoft
migratie-achtergrond
MyCompass
niet-formeel leren
Odisee
oeso
otto scharmer
Parlangi
Partnerschap Levenslang Leren
Proximus
reskilling
skills based hiring
skills match
switching talent
theater
Theory U
toekomst
transitie
upskilling
Visie2050
vrouwen
wegbereiders
Initiatieven van de EU
De Europese Commissie moedigt iedereen, ook volwassenen, aan om (levenslang) te leren. De Europese onderwijsruimte wil de drempels om te leren voor iedereen wegnemen en de kwaliteit van onderwijs en leren verbeteren. Daarvoor neemt ze verschillende initiatieven, ook voor volwassenen die willen bijscholen en/of herscholen nadat ze het initiële onderwijs verlieten.